İhlas Pazarlama A.Ş
İhlas Grubu’nun ticari faaliyetlerinin başlaması 1980’li yıllarında başına rastlamaktadır. Türkiye Gazetesi kültür hizmeti adı altında kitap ve ansiklopedi setleri, hem gazete abonelerine hem de diğer okuyuculara sunulan ilk ticari faaliyettir. Hem yayın hem de satış olarak yürütülen bu hizmetleri, 1985 yılında Türkiye Pazarlama’nın (TÜRPA) teşekkül etmesi takip etti.
Aynı yıl içerisinde Türkiye, şirketin ilk ithal ürünü olan elektronik akupunktur ile tanıştı. Tamamlayıcı sağlık ürünü olan bu cihaz, o dönemde yüzbinlerce insanın beğeniyle kullanması neticesinde bir ekol halini aldı. Akupunktur cihazını, benzer işlevde fakat geliştirilmiş fayda sunan stimilatör ve elektrikli küçük ev aletleri takip etti.
1986 yılında, Türkiye’nin pek alışık olmadığı, evlerde şebeke suyunu arıtan su arıtma cihazının İstanbul’da üretimine başlandı. Altın Su Arıtma ismiyle piyasaya sunulan bu ürün, bugün İhlas Ev Aletleri fabrikasında modern ve hijyenik şartlarda üretilen ve milyonlarca insanın güvenle evlerinde kullandığı Aura Cebilon Reverse Osmosis su arıtma sistemlerinin başlangıcı oldu.
1988 yılında Dr. Enver Ören’in talimatıyla, hızlı bir yapılanma ile Türkiye geneline yayılan ticari faaliyetler, elektrikli ve elektronik ev aletlerinin pazarlanması sistemiyle bugünkü halini aldı.
İhlas Pazarlama’nın ticari faaliyetlerinin temelini demolu ürün satışı teşkil etmektedir. 1986 yılında üretimine başlanan Altın Su Arıtma cihazı ile 1994 yılında ARGE çalışmalarına başlanıp 1997 yılında kullanıcısı ile buluşan İhlas Temizlik Robotu, lokomotif ürünler olmuştur.
Bir evin temizliği için günümüzde en çok kullanılan usül, elektrikli süpürgelerle yapılan temizliktir. Toz torbalı sisteme sahip bu cihazların sağladığı faydaların yetersizliği, su filtrasyon sistemli temizlik araçlarının geliştirilmesi ile daha belirgin olarak ortaya çıkmıştır.
1994 yılında ARGE çalışmalarına başlanan Aura Cleanmax Temizlik Robotu, 1997 yılında seri üretime geçerek su filtrasyonlu temizlik sistemini, sağladığı hem ekonomik hem de sosyal avantajlarla Türkiye’nin her kesimden tüketicinin sağlıklı, yaşanabilir alanlara sahip olmasına yardımcı olmaktadır. Bu doğrultuda Aura Cleanmax markası, gerek yurt içi gerekse yurt dışı pazarda birçok rakibini geride bırakarak en iyiler arasına girmeyi başarmıştır. 2013 yılında SPlus modeliyle Uluslararası REDDOT “En iyi tasarım” ödülüne kavuşarak başarısını ve piyasada ki konumunu taçlandırmıştır.
Aura markası ile gelen yüksek pazar payı
İhlas Ev Aletleri’nin üretmiş olduğu Aura markalı ve kapıdan kapıya satış yöntemi ile satışı yapılan ürünler, İhlas Pazarlama’nın portföyünde ciro ve katma değer açısından önemli bir ağırlık taşımaktadır. Buna ek olarak aynı bayi ağı vasıtasıyla hizmet verilen mağazalarda ürün tedariki çeşitlendirilmiş, Aura’nın yanı sıra Ora markası ve küçük ev aletleri ile elektronik ürünlerde farklı beklentilere hitap eden; Braun, Philips, Tefal, LG gibi dünya markaları da satışa sunulmuştur.
Türkiye'nin en yaygın dağıtım ağı!
İhlas Pazarlama, Türkiye geneline yayılmış bayileri tarafından işletilen 868 noktasıyla (150 adet İhlas Mağazası, 173 adet showroom, 283 tanıtım ofisi, 263 adet dağıtım bürosu, 172 adet yetkili servis) ülkenin en güçlü pazarlama ve dağıtım organizasyonları arasında yer almaktadır.
Bu sistemin daha verimli işlemesi için gerekli etütler düzenli olarak yapılmaktadır. Pazarlama kadroları ile üretici şirketler arasında çift yönlü bilgi akışını sağlayan bu sistem sayesinde, pazarlama kadroları ürünlerle ilgili gerekli bilgileri ve teknik özellikleri doğrudan üretici şirketlerin teknik kadrolarından öğrenirken; üretici şirketler ise piyasa koşulları ve piyasalarda talep edilen ürünlere dair bilgileri doğrudan pazarlama kadrolarından temin edebilmektedir. Bu bilgi akışı sayesinde üretici şirketler piyasa koşullarındaki dinamikleri yakından takip ederek beklentileri karşılamak açısından hızlı aksiyon alabilmekte, ürünlerinde ekstra katma değer oluşturabilmektedir. Yine tüketiciler de ürünlerle ilgili en sağlıklı ve detaylı bilgiyi pazarlama yetkililerinden alabilmekteler.